BVH Budapesti Városüzemeltetési Holding Zrt.

Tulajdonosunk, a BVH Budapesti Városüzemeltetési Holding Zrt. feladata, hogy a tulajdonába apportált közmű társaságok üzleti tervezését, beruházási politikáját, szervezeti működését, humán-erőforrás gazdálkodását racionalizálja, a lakossági és tulajdonosi érdekeket érvényesítse.

A vállalatcsoportnak a szolgáltató szemléletet kell érvényesítenie: a tagvállalatoknak törekedniük kell arra, hogy az általuk nyújtott közszolgáltatások költségei csökkenjenek, a működési hatékonyság és a vevői elégedettség növekedése mellett. A közszolgáltatási szerződések egységesítésére, közszolgáltatási feladatok mérésére, mennyiségi és minőségi meghatározására és díjazására szakértői projektet indítottunk, hogy a közszolgáltatásokra vonatkozóan módszertani irányelveket adjon.

A BVH Budapesti Városüzemeltetési Holding Zrt. célja továbbá, hogy a főváros alapvető tulajdonosi érdekeit érvényesítse a vegyes tulajdonú társaságok (FŐGÁZ Zrt. , FV Zrt. , FCSM Zrt. , BDK Kft.) működésében is, valamint az EU-s és hazai pályázati források minél szélesebb körben történő felhasználását biztosítsa a társaságok beruházásai során.

BVH Budapesti Városüzemeltetési Holding Zrt. által ellenőrzött társaságok:

  • Fővárosi Közterület-fenntartó Zártkörűen Működő Részvénytársaság (FKF Zrt.)
  • Budapesti Távhőszolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság (FŐTÁV Zrt.)
  • Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zártkörűen Működő Részvénytársaság (BGYH Zrt.)
  • Budapesti Temetkezési Intézet Zártkörűen Működő Részvénytársaság (BTI Zrt.)
  • Fővárosi Kertészeti Zártkörűen Működő Nonprofit Részvénytársaság (FŐKERT Nonprofit Zrt.)
  • Fővárosi Kéményseprőipari Korlátolt Felelősségű Társaság (FŐKÉTÜSZ Kft.)
  • Fővárosi Településtisztasági és Környezetvédelmi Korlátolt Felelősségű Társaság (FTSZV Kft.)

Az újonnan létrejövő városüzemeltetési modell előnyei:

  • az önkormányzat, mint tulajdonos érdekei hatékonyan érvényesülnek
  • megvalósul a vállalatok valódi stratégiai irányítása és kontrollja
  • a közszolgáltatásokon keresztül is megjelenik a város, mint a közérdek képviselője (kommunikációs szinergia)
  • sor kerülhet az erőforrások vállalatcsoport-szintű optimalizálására
  • a vállalatcsoport képessé válik megragadni és kihasználni a méretéből adódó piaci előnyöket
  • mindezek eredményeképpen javul a vállalatok működési hatékonysága.